משרד, עו"ד, עורך דין, עידן ברוקס

עורך דין הייטק (High-Tech Lawyer)

איך לבחור עו"ד לחברת הייטק? מאחר וחברות היי-טק, צעירות ובוגרות, הן חברות עתירות ידע טכנולוגי עם דינמיות רבה, עו"ד אשר מלווים אותן  נדרשים להפגין לא רק בקיאות ברזי המשפט המסחרי, אלא גם יכולת הסתגלות ולמידה מהירה. לכן, לפני בחירת עורך דין לחברת הייטק, רצוי לקרוא על עורך הדין, לעיין בחומרים המקצועיים שפרסם, לברר את העלויות הכרוכות בלויי המשפטי ולקבוע פגישת היכרות. בפגישה ניתן יהיה לברר מי יהיה עו"ד שילווה את החברה, להתרשם מהרמה המקצועית של עו"ד ולא פחות חשוב מתודעת השירות שלו. 

מהו תפקידו של עורך הדין המתמחה בתחום ההיי-טק? עורך דין בתחום ההייטק נדרש להתמודד עם היבטים משפטיים ומסחריים רבים, בין אם הוא מעניק ייעוץ משפטי לחברות הזנק בתחילת דרכן (סטארטאפים) ובין אם הוא מעניק ייעוץ משפטי לחברות טכנולוגיה ותיקות. עורך דין המלווה חברות הייטק יטפל עבורן, בין היתר, בנושאים הבאים:

  • תכנון והקמה של חברות  טיפול בהליכי רישום והקמה של החברות, ניסוח תקנונים ותנאי שימוש לתוכנה לאתר או לאפקליציה, עריכת הסכמי ניהול, הסכם מייסדים או הסכמים אחרים בין בעלי המניות, חוזים לשכירת משרדים לחברה ועוד.
  • הגנה על הקניין הרוחני של החברה  תכנון וניסוח של מגוון חוזים ומסמכים בעלי היבטים משפטיים בתחום הקניין הרוחני לרבות הסכמי סודיות, הסכמי זכויות יוצרים, הסכמי הרשאה, תקנונים, מדיניות פרטיות ותנאי שימוש, רישום סימני מסחר ומדגמים.
  • ליווי צמוד בסבבי גיוס הון ייעוץ משפטי לחברות הייטק בכל שלבי גיוס ההון, בין אם מדובר בגיוס הון ממשקיעים פרטיים, מהרשות לחדשנות או מגופים אחרים. ליווי חברות בהתקשרות בהסכם תיווך להשקעה ובעסקאות השקעה והלווואה – החל משלב תכנון עסקת ההשקעה או ההלוואה, דרך שלב ניהול המשא ומתן, הכנת מזכר הבנות להשקעה, בביצוע בדיקת נאותות וכלה בשלב ניסוח הסכם ההשקעה, הסכמי הלוואה המירה או הסכמים אחרים לגיוס כספים וסגירת קצוות העסקה.
  • טיפול בהיבטים המשפטיים הקשורים להעסקת עובדים ונותני שירותים – עורך דין בתחום ההייטק מלווה את החברה בהיבטים שונים הקשורים ליחסי העבודה בחברה, לרבות בעת ניסוח הסכמי ייעוץ והעסקה, הסכמים למתן שירותים, הכנת תוכניות תגמול ואופציות לעובדים והסכמי אופציות, הכנת תקנונים ועוד. 
  • ניסוח חוזים וביצוע עסקאות  ייעוץ וייצוג חברות היי-טק בניהול מו"מ, ביצוע בדיקות בנוגע להתקשרויות מסחריות, הכנת חוזים וליווי עסקאות בארץ ובחו"ל, לרבות הסכמי התקשרות עם חברות זרות, לקוחות וספקים בארץ ובחו"ל, הסכמי שיתוף פעולה, הסכמי מייסדים והסכמי שותפות, תקנון לאתר ולאפליקציה, הסכמי תיווך עסקאות, הסכמים בנוגע לקניין רוחני – לרבות, הסכם רישיון, הסכמי פיתוח, הסכם הפצה, חוזי הלוואה, הסכמי השקעה, הסכמי מיזוג ורכישה (למידע נוסף ראו רכישת חברה) ועוד. 
  • ליווי הנפקות לציבור – ייעוץ משפטי לבעלי החזקות בחברה כמו גם לחברי מועצת המנהלים במכלול הסוגיות המשפטיות הקשורות לניירות ערך, לרבות הנפקות, בדיקות נאותות, דיווחים לרשויות ולבורסה, הטמעת עדכונים רגולטורים בחברה וכיו"ב. 
  • ייעוץ משפטי שוטף  עורך דין המלווה חברות הייטק מספק לחברה יעוץ והכוונה בסוגיות הקשורות לדיני חברות וניירות ערך, טיפול במזכירות חברה וכן ייעוץ מקיף בנוגע למכלול הסיכונים המפשטיים הכרוכים בפעילותן של החברות, לרבות מתן מענה לפניות של לקוחות, ספקים וטיפול בדרישות השונות של הרגולטורים.

משרד עו"ד ברוקס מספק שירותים משפטיים מקיפים לסטארטאפים ומסייע להם לקדם את מטרותיהם תוך ולהגן על האינטרסים שלהם, לליווי משפטי אתם מוזמנים ליצור קשר

משרד עו"ד ברוקס מלווה באופן אישי וצמוד חברות וסטארטאפים בכל שלבי פעילותם, החל משלב ההקמה, דרך גיוס ההון ועד לשלב המכירה. לליווי משפטי בעסקאות השקעה וגיוסי הון אתם מוזמנים ליצור קשר

יודגש, האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף להתייעצות עם עורך דין מומחה בתחום ואין להסתמך על התוכן בביצוע או בהימנעות מביצוע פעולה כלשהי. הסקירה הנ"ל אינה מתיימרת לתת מענה מקיף להוראות הדין או ביטוי לנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה ולכן מי שמסתמך עליה ללא ייעוץ פרטני נושא באחריות המלאה לתוצאות.
צור קשר